Van Ventura naar Pismobeach

2 oktober 2016 - Ventura, Verenigde Staten

2 oktober2016

Van Ventura naar Pismobeach

Vroeg wakker en gelijk koffie zetten, ik wil  douchen maar die zijn vol. Later nog maar eens proberen. Rustig zitten en met een bakje koffie op een stoel mensen kijken. Leuk om te doen, leuk om mensen gade te slaan. Ontbijt doen we samen na het douchen in het restaurant op de camping, dit zat in de prijs van $66. Het restaurant bestaat uit hoge en lage tafels in het midden de keuken met afhaal balie, aan de muur hangen teksten van diverse baseball players. Ook hangt er aan de muur een groot LCD tv waar een wedstrijd baseball wordt gespeeld. Er staat een lange rij mensen voor de balie te wachten op het ontbijt. Het ontbijt bestaat uit 2 dikke pancakes, er is slappe koffie, vier smaken coffee-creamer, een soort jus-d’orange en water. Om de hoek mag je je pancakes onderdompelen onder allerlei zoete spullen, slagroom, en vele soorten stroop.

Dankzij de goede wifi ontvangst ben ik blij (Margré) om berichtjes van het thuisfront te horen. Ik kan direct online via de whatsapp met Claire in contact komen. We wisselen uit  wat over fotografie. Yeah…..thank you (you are great Sweetie = Amerikaans) . Tevens kijken we reikhalzend uit naar de reacties op ons blog. We horen terug dat het een druk programma is - dat het niet bij te houden is voor hen. Jopie en Netty, Anita bedankt voor jullie medeleven. Iedereen bedankt voor berichtjes.  Eindelijk  een berichtje van ma Knip, want we dachten dat het niet goed bij haar overkwam. Ze had geen internet.

Dankzij haar kunnen we deze reis maken en wij zijn dankbaar. Wij vinden alles leuk. We dromen ‘s nachts allebei meer dan thuis.We gaan op pad en houden op de Tomtom Santa Maria aan.

Uiteindelijk komen we aan bij Pismo Beach. Hier komt het Californische bohemiaanse vrije  (schrijf je dat zo?) karakter tot leven. Tattoo en piercing shops. Palmbomen in overvloed. Custom build cars.  Ik citeer uit de Lonely Planet: hier heerst een passie voor het echte goede leven, of dit nu gaat over een goed glas wijn, surfing, het beklimmen van een top van een berg; haar bijnaam is the Golden State.  Het doet echt anders aan….we zien namelijk de wijnvelden en het lijkt ook wat op Frankrijk. California’s dreamin’ wordt goed verkocht via Hollywood, omdat je hier elke verwachting waar zou kunnen maken. Qua welzijnsvoorzieningen heeft het de beste van de USA. Maar ook van  Power yoga, reality TV, the space shuttle, Mickey Mouse, the fortune cookie….. het  Island gevoel.

De Spanjaarden en Mexicanen kwamen als eerste immigranten in dit Bounty land. Tegenwoordig is het een smeltkroes van mensen en dat merk je op straat. De indiaanse mensen zie je hier minder. Iedereen is erg dik. Katten zie ik hier helemaal niet – honden des te meer.

We komen om  een uur of drie in de middag aan, en een leuke camping is snel gevonden. Normale prijzen weer. Daarna eten we voor het eerst VIS (yummie). De bediening is zo perfect dat we realiseren dat een fooi hier een levensvoorwaarde is voor de mensen. Marcel bestelt heilbot en ik calamaris.

We verzamelen ons vuile wasgoed en gaan naar een wasserette. Die kun je hier vrij gebruiken als je maar munten erin gooit. Tussendoor bezoeken we wat winkels, kopen een indiaans wandkleed en doen een strandwandeling van 2 uur. De zee is turqouise gekleurd en de stranden spierwit.  De zon en wind maken ons rozig. We vinden prachtige schelpen die we aan elkaar kunnen rijgen voor thuis en aan onze boomstam kunnen hangen als souvenir.

Marcel hoopt Pamela Anderson te zien met g haarrote borsten:  we zien echter een meisje met super borsten diep uitgesneden…. maar zij is helaas geen Pamela.  Ik zie ook geen Beach Boys, behalve die van mij. Mijn beach boy is intens gelukkig en is een stuk de zee in gelopen in de hoop e.e.a. te kunnen fotograferen.

We drinken nog ergens een biertje en zien mooie motoren.  Harley Davidson….niks anders. Marcel komt op de camping in gesprek met een airstream eigenaar. Deze man geeft ons het adres van een camping in San Francisco. Vandaaruit kun je de stad bezoeken met de trein. Marcel is daar helemaal blij mee, want we zien er tegenop om in de stad te rijden met onze Jucy Van. Daar is deze auto niet geschikt voor. Joepie.

We hangen uit in de camper, en maken er  een ontspanningsruimte van en ik wil even HELEMAAL geen prikkels meer.  Ineens ben ik moe van zee, zon en strand. Marcel ook.  Lekker eten we met zijn twee een broodje ham en kaas, koffie en dan….naar bed om 20.00 uur.

We slapen tot 8 uur in de ochtend.

1. Wim & Viola:
    4 oktober 2016
    Wat kunnen jullie het allemaal mooi beschrijven, ik (Viola) zie het ook direct voor me. Ik reis gewoon met jullie mee en kijk dagelijks of er weer een nieuw verslag in mijn mailbox staat. Ook Wim geniet mee van jullie avonturen. Nog heel veel plezier luitjes!
  2. Jopie Pieterman:
    4 oktober 2016
    Het is echt mee genieten met jullie,wat een avontuur! geweldig.
    Groetjes Jopie.
  3. Anita:
    5 oktober 2016
    Klopt...jullie schrijven zo dat je "beeld" hebt ja.
    Geniet maar lekker !!!
  4. Margre:
    Hallo allemaal,
    Het blijft voor ons ook super leuk om de reacties van jullie te lezen, ook wij proberen elke dag verbinding te maken om te kijken of er reactie's zijn. We maken de blog voor onszelf maar de reacties van jullie maakt ook dat we het nóg uitgebreider beschrijven. Dat is voor ons (later als we groot zijn)ook leuker om terug te lezen, ook kunnen we van dit blog een boekje laten maken. Ik denk nu alleen dat het een heul dik boek gaat worden.
    Groet vanuit Redwood State Park
  5. Babs:
    5 oktober 2016
    Ik ben het met de andere helemaal eens. Ik geniet van jullie verhaleen het is net of ik een klein beetje mee mag reizen!
    Groetjes Babs