Van Pismo Beach naar Marina

3 oktober 2016 - Marina, California, Verenigde Staten

3-10 Van Pismo Beach naar Marina

Ik heb vanmorgen zitten broeden maar ik heb hét idee, ik ga Margré verassen. Margré is intussen wakker geworden, en ik loop naar de buurman. Ik vraag aan de buurman hoe en waar je met je eigen auto het strand om mag…..leuk…..haha. Na we even met elkaar gesproken te hebben ben ik toch een beetje huiver geworden. Ik liet onze auto zien hij keek mijn zo aan “ik zou niet met die auto het strand opgaan!!” dus…… Mijn idee valt een beetje in het water, ik wilde namelijk Margré verassen met een ontbijt op het strand. Als we het strand het ontbijt genuttigd hebben en Margré moet helpen de auto van het strand af te duwen is de lol er snel af, denk ik:-0. Margré is nu onder de douche en ik pak de koe bij de horens, ik pak cornflakes, jus-orange, gesmeerde broodjes, bestek, kopjes en alles wat je nodig hebt voor het ontbijt bij elkaar en stop het in de rugzak. Margré is intussen terug en ik neem haar mee het strand op. Midden op het strand pak ik alles uit, Margré is verrast. Missie is volbracht…..hahaha

Onderweg naar het strand lopen we door een klein stukje bos. Ik keek omhoog en zag bij een stam van een boom een aantal kolibrie’s, toppie. Ik vind dat zulke mooie vogeltjes. Natuurlijk alleen maar onze telefoon bij ons, ik heb een zoot foto’s gemaakt maar later ook allemaal weer weg gegooid. Allemaal mislukt, even later met de sony camera mét telelens nog naartoe gegaan, maar ze waren weg…… Daarna op weg richting San-Francisco…. Eerst een stukje snelweg en dan de kustweg. Ik voel me gelukkig, het is zo mooi om hier te rijden. Je ziet steeds een mooier uitzicht, de golven die tegen de rotsen aan beuken.  Bij een parkeerplaats gestopt om zeeolifanten te  zien. Er liggen een stuk of 50 van die beesten op het strand. Je kunt ze redelijk goed zien, je kunt ze beter ruiken en horen. Ze maken steeds boergeluiden, het klinkt niet erg smakelijk. De wind is hier kouder, je wilt bijna een trui gaan halen.

De route naar San-Francisco is super mooi, haarspeldbochten en mooie uitzichtspunten. Dan rij je langs de zee en dan rij je er weer ver boven. Het had nóg mooier geweest als we de andere kant op hadden gereden, dan rij je aan de zeekant, maar dat rijden we dus niet!

De beroemde Highway 1 is net als de Grand Canyon of Joshua….echt een highlight. Ik Margré ben moe en ik slaap onderweg een beetje. Het is even goed om geen indrukken te hebben. Ik merk hoezeer Marcel geniet en dat is mooi genoeg. Ik wil de natuur weer in.

We eten lekker een lunch bij het beginpunt van Big Sur. Ook een uitzichtspunt. Daar kopen we een Living Airware…is een plantje. Die heeft geen wortels en willen we thuis ook  in onze boom hangen. Tijdens onze rit hangt ie mooi aan de autospiegel. Gezellig.

Big Sur is een gebiedsstrook langs de kust, en wij zien het als het mooiste stuk. Er grenzen diverse parken aan. Het lijkt op Oostenrijk met metershoge sparren, de Redwoods. Maar ook loofbomen afgewisseld met vederlichte varens.  Palmen. Ik moet aan Annemiek denken - De knuffelbomen….de Redwoods lenen zich daar voor. Ze zijn oud….1000 jaar. Sprookjesachtig.

Ik moet ook denken aan Kroatië, met name het gedeelte van Istrië. Dat heeft wat weg van de natuur in Italië. Rijkelijk. Afwisselend, met zilverpluimen. Mooie bruggen, viaducten. Een aantal campings gezien die ons heeeeeeeeeel erg aanspraken qua rust en oorspronkelijkheid.

We hebben echter niet voldoende eten bij ons. De koelkast en voorraadkast zijn nagenoeg op…..

En hier is geen supermarkt te bekennen, behalve een general store waar we 30 dollar betalen voor een flesje wijn en vlees per stuk. De Jetset en Japanners/chinezen zie je hier vooral rondspringen.

Het zit ons niet erg mee plots…geen reisgids die ons verder helpt met een RV camping, geen tomtom (van Jopie), en de kaart biedt geen optie voor een supermarkt.

We blijven maar rijden hoger en hoger het gebied uit en we balen beiden heel erg. We zitten al meer dan 7 uur in de auto. Marcel vindt het vervelend worden, we rijden van het mooie gebied steeds meer af.

We zijn niet goed voorbereid, kunnen geen camping vinden .  We moeten het gebied uit om boodschappen te doen. De winkels hebben te kort spullen. Zo ongeveer 20/25 mile uit het gebied, vinden we een supermarkt. Daar slaan we een bbq in. De afrekening bij de kassa slaan we bijna achterover met zijn twee, want het kost op één of andere manier 108 dollar!

De afrekening bekeken, en het is  allemaal absurd duur hier !!! De wijn was hier 26 dollar….dat wordt genieten.

We zijn moe, narrig, en besluiten verder de weg te vervolgen richting San Francisco. Bij Marina Beach zien we een bord State Park. Het ziet er niet erg gezellig uit. Het kantoor is  gesloten. Dat betekent dat we de kleine lettertjes lezen en kijken waar we mogen staan buiten kantoortijden.

We pakken uit en besluiten de barbecue in de hens te steken…ik bedoel de houtblokken. Marcel vliegt de bosjes in om hout te sprokkelen en ik goochel een salade in elkaar met stokbrood en sausjes.

Zelden hebben we zulk goede wifi verbinding gehad en dus kunnen we mooi eens kijken hoe morgen gaan aanpakken. De reisblog geactualiseerd, foto’s bijgevoegd. Ik kom via Google uit waar we willen zijn: een super mooie camping in Santa Cruz tussen de Redwoods.

Lekker tot uur of 10 met lampje zitten vogelen. Tot morgen.

1. Bianca:
    5 oktober 2016
    Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal met foto's!