Van Las Vegas naar Amsterdam

12 oktober 2016 - Breda, Nederland

12 en 13 oktober Van Las Vegas naar Amsterdam

De wekker wekte ons om acht uur, vandaag is de terugreis. In bed even mailen, messengeren met een collega Rina, facebooken, foto’s kijken en appen. Daarna een heerlijk ontbijt, een ontbijtbuffet. Lekker alleen de dingen eten die je lekker vindt.

De shuttlebus brengt ons om elf uur naar de luchthaven. Een gemakkelijke service. Maar mijn stress is pas weer gesust als de koffers nu eindelijk voor de laatste keer dichtgaan. En dan ook pas als ze door de douane zijn. En ook pas als we in het vliegtuig zitten. En ook pas…….. enz enz.

Margré remt me af en roep naar mijn dat ik vertrouwen moet hebben…. Tja, ze heeft gelijk….zennn. Natuurlijk passen alle spullen in de koffer, natuurlijk gaan we door de douane en natuurlijk zit ik nu in het vliegtuig dit verhaal te tikken. Alles komt goed.

De incheck gaat een beetje rommelig, maar we denken dat komt door de taalbarrière, de veiligheidsmaatregelen van de douane zijn nu soepel. We zijn aan de andere kant en zoeken de juiste gate. Bij de gate aangekomen verrast Margré mij met een caramel koffie en een lekker koek/gebakje, bij Starbucks vandaan…dus verrukkelijk.

Onderweg naar het vliegtuig vechten we met elkaar wie bij het raam mag zitten. Ik (Marcel) win……Margré heeft me laten winnen denk ik. Het vliegtuig is klein, vol en oud. Geen speeltjes als een tv vol met spelletjes. De vlucht is ook maar voor een uur of drie naar Minneapolis, een tussenvlucht, gelukkig;-)

Je krijgt weer snel een drankje en voor dat je het op hebt,  landen we alweer. Bij uitstappen voelen we dat het hier kouder is, later blijkt het 6 graden bbrrr. Wij komen net uit een graad of 32.

Margré valt het op dat de mode van de mensen hier ouderwets is, ik had dat natuurlijk ook gezien…… Wat me wél opvalt dat het gebouw en de vloerbedekking er een beetje jaren 60 uitziet. Dus…..wat het nu zegt, geen idee, maar ik wilde het wel even laten weten. Het wachten op de volgende vlucht gaat een uur of 4 duren. Tijdens het wachten maar een lekkere plek uitgezocht om verschillende dingen in één keer te kunnen doen.

De laptop opladen, de telefoon opladen, eten, drinken, én internetten. Het gebouw en de mensen zijn misschien jaren 60. Maar ik weet niet zeker of je deze dingen op Schiphol wel soortgelijk kan doen. Er zijn hier tafeltjes met een stopcontact en usb laadstation en voor beide een IPad om te kunnen internetten en eten en drinken mee te bestellen. Handig. Margré bestelt een pizza met kaas en een wijn, en ik een grote hamburger met kaas en friet. Lekker met een biertje en mayo.

Bij het instappen in het nieuwe vliegtuig ben ik alweer blij. Een vliegtuig met alle speeltjes die ik leuk vind. Spelletjes, internet, en veel films. Internet blijkt later niet zo heel goed te werken, maar dat mag de pret niet drukken. Ik kijk nu op het scherm en het is nog vier en een half uur vliegen. Margré kijkt de film The Revenant (een zeer goede film met Leonardo di Caprio) ik kijk de film The 33 een film over de 33 mijnwerkers in Chili. Daarna maar eens proberen te slapen.

Intussen nog een film gekeken, The last man on the moon. Slapen is bij ons beide niet gelukt. Een beetje dommelen. Het duurt nu nog 19 minuten voor we gaan landen. Het is intussen ook 13 oktober geworden en hier in Nederland is het een uur of twaalf. Het is bijna zo ver dat er een stewardess mijn komt vertellen dat ik moet stoppen. Boven de Noordzee is het bewolkt en de piloot vertelde net over de intercom dat het 10 graden is in Amsterdam.

Misschien staat er iemand op ons te wachten, maar het is ook mogelijk dat we de trein pakken.

Op naar Breda. Houdoeee  en bedankt ……;-)

De afhandeling op Schiphol ging buitengewoon snel. Al snel stonden we met de koffers in de hand. De zus en moeder van Margré stonden te wachten, ook was mijn zwager er ook bij. Super leuk dat hun hier stonden. Samen koffie bij Starbucks gedronken. Om 15:00 uur de trein naar huis genomen, ook hier hadden we een snelle verbinding. Rond de klok van vijf waren we op station Breda Prinsenbeek. Ik ben snel de auto wezen halen om niet met de koffers te hoeven lopen. Jammer maar de auto starten niet….accu leeg….dus de koffers toch naar huis gesleept. De poezen en het huis en de post en de plantjes en de groene bak en de bruine bak zijn allemaal door onze fijne buurtjes verzorgd. Bedankt… Margré is al snel naar bed gekropen, ik niet. De koffers leeg gemaakt en even gedoucht, maar ik maak het ook niet laat.

Ik had nog een weddenschap met een vriendin gemaakt, die heb ik verloren.

Iedereen bedankt voor de reacties, dit was de laatste blog voor deze vakantie.

Nogmaals, oudoe en bedankt

1. Remko:
    13 oktober 2016
    Welkom thuis en weltruste!
  2. Leonie:
    13 oktober 2016
    Welkom thuis en gauw tot ziens!
  3. Marianne:
    13 oktober 2016
    Dag lieverds.....welkom thuis....ik heb dit laatste deel gelezen, omdat ik graag wilde weten of jullie goed waren aangekomen. ...Maar ik zit nog 4 blogs in jullie reis. Ik heb de virtuele reis nog niet volbracht.....
  4. Bianca:
    Welkom thuis!
    Blij dat je de weddenschap hebt verloren!?
  5. Annemieke:
    13 oktober 2016
    Eerst maar weer wennen aan deze tijdzone, alles verwerken.
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! (lekker eigen bedje)
  6. Babs:
    14 oktober 2016
    Welkom thuis. Dank dat ik met jullie mee heb mogen reizen! Heel bijzonder om jullie openheid mee te mogen maken. Dank daarvoor.
    Babs
  7. Margaret reisinger:
    15 oktober 2016
    Fijn dat jullie weer goed thuis gekomen zijn. Dat wordt afkicken en uitrusten !!! Wat heb ik genoten van jullie blogs. Een heus boek waardig.
    Ik wil jullie ook bedanken voor het vertrouwen dat jullie in mij hebben gesteld, want de verhalen gingen verder dan beschrijvingen van al het moois dat jullie onderweg zagen. Jullie openheid heeft mij geraakt.
    Margaret