Paardrijden

3 september 2016 - Renesse, Nederland

Vrijdag 2-9-2016 15:30 uur

Vandaag met ze 2e naar Renesse om daar bij de firma paard en co paard te gaan rijden in de duinen. Niet meer in de "bak" maar nu een keer in de buitenlucht. We hadden van te voren een afspraak gemaakt, want het is toch ff een uur rijden naar Renesse. Ook gelijk gevraagd of je een "cap" kan huren, want het is verplicht om een "cap" te dragen, natuurlijk mét haarnetje..... Er stonden allemaal van die jonge meitjes die graag je willen helpen. Na het opstijgen hebben we duidelijk een onwennig gevoel. Het is opeens raar dat je daar in de open lucht op een paard zit waar je nog niet voor de 100% weet hoe en wat je moet doen als het paard de kolder in zijn hoofd gaat krijgen. Gelukkig zien er meer (Duitse meitjes) die ook niet geheel weten wat ze moeten doen.....we zijn niet de enige nieuwelingen. Een klein meitje rijd voorop de kudde en 1 jonge vrouw loopt mee, alle 2 zijn ze van paard en co. Het weglopen gaat eigenlijk heel gemakkelijk, ze lopen bijna zonder iets te doen achter elkaar aan. Maar in mijn achterhoofd weet ik wel dat de lessen niet voor niks zijn, maar als ik nu niks hoef te doen krijg ook wel een nare bijsmaak. Het is wel super leuk om zo de natuur in te lopen, rustig zitten en lekker om je heen kijken. Onderweg wordt er toch wel wat van de kennis gevraagd omdat paarden nou in eenmaal graag jonge blaadjes willen eten moet je ze toch wel corrigeren. Een stukje in de route hebben we ook nog in "draf" gereden. "draf" is iets sneller lopen, je moet dan sta-zit-sta-zit-sta-zit doen.......Als je dat niet goed doet, in het tegenovergesteld tempo van het paard dan voel je dat....dan wordt het auw-sta-auw-sta...Na een uur gereden te hebben zijn we weer terug op de manege, een uur is ook wel genoeg, want je voelt even goed je onderstel wel. Na het paardrijden hebben we lekker gegeten in Zeelust, je raad het al, vlak bij het strand. Samen onder het genot van een hapje en een drankje de filmpjes en foto's terug gekeken. Ook geljik besloten dat we dit nog een keer gaan doen maar dan in de buurt van Breda, het is kei leuk om te doen.